hazryn69

Monday, July 03, 2006

APA NAK CITER????

Hehheheeh... mcm dah takde mende nak citer dah. Tapi byk bende sebenornya nak citer. Ala...sebenornya, malas jerk. Malas nak menaip. Memula dulu, ye ye orrr jerk. La ni slow dah. Malas la nak on pc, dok menaip. Penat la. Penat dok makan tido jerk kat umah. Hehheehehehe...

Sebenornya tadi yer yer nak citer pasal sikap manusia yg lupa daratan tapi mcm malas lak menaip. Nak merapu sat la. Tapi nak merapu mendenya? Sat nooo, pk sat....

Haaaaa...teringat pasal sms dr Yati minggu lepas. X-boss dok korek citer pasal aku kat Shaz. Dia dah tau aku tak keje lagi. Masa aku nak berenti dulu, aku cakap aku dah dpt keje tp sebenornya aku dah tak tahan keje kat situ so sebagai penyelamat aku cakap la aku dah dpt keje baru. Auta jer lebih. Nak rehat dok umah tenangkan pikiran selepas 3 tahun bekerja mcm nak mampus. Mana dia dpt tau pun aku tak pasti. Maybe dr En.Azwar kot ataupun dr boss jiran aku nih. Lantak ler. Bior ko tau aku bukan suka keje kat tempat ko. Dan takde sapa pun suka keje kat situ. Shaz kata cara dia menanya tu mcm nak offer aku keje balik. Oh! TIDAKKKKKKKKKKKKKKK..... tak ingin aku kembali ke neraka itu. bior le aku nganggur daripada tersiksa jiwa ragaku. Mostly semua org dah blah. Yati pun minggu dpan last. Ada ke patut dia pi melawan balik ckp si pompuan giler tuh. memang cari nahas la. tak pasal2 kena hamun ngan jantan senget tuh. ala...Yati dah tak tahan sgt la tuh. Dah habis budget la tuh. Aritu kata sampai akhir thn, ni 2 bln aku blah, dia pun ikut jejak langkah aku. Jom ramai2 kita cabut. Bebudak baru kat opis tuh pun dah sibuk mencari keje baru. Dpt jerk, cabut la. Apa tunggu lagi. Kesian kat Shaz. Lom rejeki dia lagik nak cabut. P interbiu asyik tak dpt jerk. Asyik kena kelentong jerk. Sabor la Shaz, nanti sampai le masa ko. Tungggggguuuuuuuuuuuu.....

HHHHHHHHmmmmmmmmmmmmmmm.... biler lak aku nak di panggil interbiu ni? Keje byk dah mintak tapi 1 pun tak lekat lagik ni. Lambat lagik la aku nak shopping. takde gaji, tak shopping la. nasib baik tak berjalan sgt. kuar asyik pakai baju sama jerk. nak beli baju baru........... waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......

oooooppppppssss!!!!! jgn lupa bayor utang. credit card, loan JPA, loan standard chart, loan keta. waduh!!!! byk nyer utang. biler nak dpt duit terpijak ni. aku selalu berangan dpt RM 100K. Pergh....berangan ajerk. usaha takmo. ala....apa salahnyer berangan. bukan aper pun, sekadar mengisi masa lapang. heheheh... tapikan, kalu dpt RM 100K aku dah rancang ape nak buat.

1. Bagi mak aku RM 10K. buat le ape dia nak ngan duit tuh. rejeki mak.
2. Bagi hubby aku RM 10K. buat le ape dia nak ngan duit tuh. rejeki dia kawin ngan aku. hehehehehe..... tapi yg pasti aku suh bagi mak dia sket.
3. Bayor utang2 - RM 5.5K loan JPA, RM 1.2K loan MARA hubby aku, RM 13K loan Stand Chart. pastu takle penin pala nak bayo utang. tinggal utang keta jerk.
4. Beli barang2 elektrik, perabot umah aku la. la ni takde ape. yg ada katil, meja tulis ngan pc hubby aku jerk. maklum la dok ngan parents aku. tak muat nak letak barang daaaa... so, bile aku ada duit ni, bole beli barang, bole dok sewa umah lak. heheheheheh...baru ada privacy, kan, kan, kannnnn.....? Budget dlm RM 10K.
5. RM 10K simpan dalam tabung haji aku. buat persiapan bile aku 'dipanggil' ke sana.
6. RM 10K simpan dalam tabung haji hubby aku. pi la sesama. takkan aku pi sorg jerk.
7. RM 20K simpan dalam ASB. simpan utk kecemasan. kita bukan selamanyer sihat. kena la beringat dr sekarang.
8. RM 10K standby. bayor le zakat, derma sket, buat amal jariah. bukan selalu pun.

Haaaa....mcm mana? ok ker? heheheheeh...itu la angan2 aku. ntah dpt ntah tidak. nanti la aku try masuk ape2 peraduan. mana la tau rejeki aku kan? Amin. semoga doaku dimakbulkan.

Aduh! sakitnyer perutku. dah hampir seminggu perut ni meragam jerk. period tak jugak. dah 6 hari lewat ni. tanda2 nak period semua dah rasa tapi tak kuar gak. ni yg pelik ni. hubby aku pun asyik menanya napa tak kuar lagik. aik! excited ker? yer la...dah 7 bln nikah, lom ada aper2 lagik. balik KB aritu semua dok menanya. tension la gak. soalan cepumas. tgh usaha ni. InsyaAllah, ada la tuh rejeki kami tuh. belum masa nyer lagik. be positip.

wokeh la....stop dulu buat kali ni. cian kat hubby aku dok kat bawah menaip kat laptop tuh. penat dia arini. kuar pi skul dr kul 7.15pg sampai kul 7.00mlm baru samapi umah. dok wat pe ntah kat skul permas jaya tuh. ada mesyuarat aper ntah. cian dia. penat tuh. so, kena pi layan dulu. taraaaa....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home